Wartościowe możliwości online w sklepach internetowych, czyli co poza kupowaniem

Odpowiednio przygotowany i sprawnie funkcjonujący e-sklep to znacznie więcej niż gama produktów z możliwością zakupu online. Aby spełniał więcej wymogów potencjalnych użytkowników, należy zadbać również o inne wartościowe funkcje, które zatrzymają osoby odwiedzające oraz sprawią, że zakupy staną się przyjemniejsze. Myśląc zatem o sprawnym działaniu Twojego sklepu zwróć uwagę, czy jest wystarczająco udoskonalony.

Zadbaj o Klientów, którzy wybierają sklepy internetowe codziennie lub okazjonalnie

Twoja grupa docelowa to wszystkie osoby zainteresowane zakupem oferowanego przez sklep asortymentu. Po odwiedzeniu witryny przez wpisanie jej adresu do przeglądarki lub poprzez wyniki w wyszukiwarce Google, które pojawią się na określoną frazę, użytkownik liczy na szybkie poruszanie się wewnątrz e-sklepu, sprawny system wkładania produktów do koszka oraz szybkie zakończenie wszelkich transakcji, które zwieńczy jego wizytę.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów warto zwrócić uwagę, czy poza możliwością kupowania zapewniasz im także:

  • błyskawiczny kontakt i obsługę Klienta – infolinia oraz korespondencja mailowa działające zawsze aktywnie w podanych przez Ciebie godzinach. Niezbędne atuty konsultantów to:
    • wiedza o oferowanym asortymencie,
    • zaangażowanie w wykonywaną pracę,
    • pozytywne nastawienie wobec kontaktujących się osób,
  • opcję odbioru w siedzibie firmy – zwiększa to wiarygodność Twoją jako producenta/usługodawcy, a dodatkowo:
    • pozwala dokonać zakupu bez ponoszenia kosztów dostawy,
    • daje możliwość bezpośredniego kontaktu z Klientem
    • pozwala na miejscu omówić kwestie interesujące osobę kupującą,
  • możliwość spotkania w sklepie stacjonarnym – jeżeli Twoja firma to także sklep działający poza Internetem, możesz zapraszać do niego, aby:
    • uwiarygodnić swoją fizyczną obecność w danej branży,
    • odpowiedzieć na pytania Klientów, którzy preferują kontakt osobisty,
    • budować pozytywne relacje poprzez indywidualne spotkania,
  • system zakupów bez rejestracji – część transakcji w sklepach internetowych kończy się przed dokonaniem płatności i zostaje porzucony pełen koszyk, dlatego:
    • daj możliwość zakupu bez logowania się i rejestrowania,
    • zadbaj o opcję szybkich zakupów opartych o dane wpisane jednorazowo,
    • sprawdź, czy sklep wyposażony jest w odpowiednie zabezpieczenia takich transakcji.

Wartościową funkcją jest także newsletter, zwłaszcza dla stałych Klientów. Jeżeli wyrażają chęć otrzymywania najnowszych informacji oznaczać to może, że planują kolejne zakupy w Twoim sklepie internetowym. Zlecając zatem stworzenie e-sklepu pamiętaj o uwzględnieniu w uwagach tej  opcji oraz takie jej skonfigurowanie, aby wyświetlała użytkownikowi przedmioty faktycznie powiązane z jego ostatnimi zakupami.