Załóż sklep internetowy i zarabiaj na efekcie skali

Efekt skali na przykładzie rozwoju sklepu internetowego pozwala dokładnie zaobserwować, na czym to zjawisko polega. Właściciel sklepu online poprzez zwiększenie rozmiarów działalności może zmniejszyć udział kosztów stałych w kosztach jednostkowych produktu, czyli im większa jest produkcja i sprzedaż, tym niższa może być cena danego produktu. Niższa cena prowadzi do większej sprzedaży, a w efekcie do wyższych zysków (duża liczba małych prowizji).

Rozbudowa sklepu online – łatwiej niż ze stacjonarnym

Zwiększona sprzedaż w sklepie online zależy głównie od dobrego wypromowania poszczególnych produktów oraz samego sklepu jako miejsca, gdzie klient dokona zakupów przez Internet. Dla właściciela sklepu internetowego oznacza to oczywiście większe zyski. W przypadku producentów są to środki, które można zainwestować w nowe technologie i automatyzację linii produkcyjnych.
Takie inwestycje sprawiają, że sprzedaż produktów we własnym sklepie internetowym przyciągnie klientów niższymi jednostkowymi kosztami sprzedaży. Prężnie działające sklepy online pozwalają właścicielom na:
  • zakup w hurtowniach dużych ilości materiałów, półfabrykatów i opakowań w niższych cenach, co wpływa też na obniżenie cen jednostkowych w sprzedaży online,
  • ujednolicenie kosztów pakowania oraz transportu przy mniejszych i większych ilościach sprzedawanych produktów,
  • przemyślane inwestowanie dochodów między innymi w zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników do spraw zaopatrzenia oraz sprzedaży produktów.

Sklepy online, które chcą w pełni korzystać z efektu skali muszą mieć duży rynek zbytu na sprzedawany asortyment. Jest to warunek konieczny, często trudny do osiągnięcia przy konkurencji w postaci firm i koncernów zagranicznych. Profesjonalne pozycjonowanie sklepu online to dobry krok na drodze do stałego zwiększania sprzedaży.